Donny is pushing thirty, and leading an easy, trivial life in Stockholm with a job as a newspaper gossip-columnist, but in practically the first moments of the film, a dark comic-book stylisation starts to penetrate the realist story line. Good in the form of a beautiful red-haired girl fights off a horde of violent men representing Evil. Almost against his will, Donny is drawn into the fray, and what is more, it turns out that he is the crucial object in the struggle for the forces of Good and Evil, vying for his soul. To be saved he has to remember events in his youth, which the directors paint in colours so black that the cruelty of the comic-book characters seems by comparison scarcely more than harmless play-acting for the sake of entertainment.