This film by the renowned Turkish director, awarded the FIPRESCI prize at this year’s Cannes film festival, is a compelling study of human relationships, selfishness and emotional emptiness. Ceylan expresses the inner drama and anxiety of his characters with minimalist austerity.
Isa and Bahar have gone away on holiday together, but they aren’t speaking to each other much and it is obvious that their relationship is falling apart. With inexpressible pain, Bahar senses that Isa is unable to reciprocate her love. When Isa speaks openly about their inability to communicate, the couple break up for good. Bahar, desolate, returns to Istanbul alone. Isa leaves the resort himself a few days later, but he isn’t capable of being on his own for long and soon looks up Serap, the partner of an old friend of his. However, the selfish Isa would never be able to maintain a more profound relationship with anyone – either as a friend or lover. He discovers from Serap, with whom he had an affair even when he was still seeing Bahar, that Bahar has left to work in the east of the country. Isa’s need to suppress his inner emptiness and emotional sterility compels him to go in search of her. He tries to win her back, insisting that he really has changed.