This provocative film by the Hungarian director György Pálfi is considered by some critics to be a major milestone in the history of Hungarian cinematography. The stories of a grandfather, father and son unfold in different historical periods, holding up a mirror to a perverted era and society.
Three stories – three historical periods. Three men – grandfather, father and son. The first yearns for love, the second for success, and the third for immortality. The grandfather lives in his own fantasy world and on winter nights warms himself up in his freezing cowshed with exciting dreams. Nothing can stop the feverish current of his imagination. The father is a well-known winner of record-eating contests, and is trying to equal the achievements of his model, the European eating champion. The son stuffs animals. He engages in something nobody could imagine even in their wildest fantasies. The stories of grandfather, father and son, each set in a different historical period, hold up a mirror to a perverted era and society. The director says of his film: “I don’t have a need to talk about myself, but about things that are important to me. I discovered the short stories of Lajos Parti Nagy, and they could easily have been mine. Two of his stories form the basis of this family tale. In the screenplay I added three generations and the role of narrator for myself.”