Anywhere Else
Taxi driver Tesfai’s ex-wife is on her second honeymoon, so maybe this is a good opportunity for him to improve relations with his teenage kids. This sensitive, medium-length movie, introducing completely normal yet highly appealing characters, was awarded Best Feature Film at Prague’s Famufest in 2012.
Tesfai works as a taxi driver even though it’s clear that neither he nor his kids are any too happy about it. His ex-wife, who lives in the house with the family, is on her honeymoon, which provides Tesfai with an opportunity to get to know his children better. This story isn’t burdened by hastily concocted dramas, offering instead an atmosphere of quiet anticipation that betrays a wealth of information about its charming, decent characters. This neatly constructed movie sensitively handles the topic of foreigners established in the United States who are still seeking some kind of fulfilment.