May Tomorrow Shine the Brightest of All Your Many Days as It Will Be Your Last
Codirected with Paul Harnden, this is one of River’s works that most relies on its aesthetic form, in which technical deficiencies are viewed as a plus. The black-and-white image focuses on an unspecified group of people in the woods who load books into wheelbarrows, dig pits, and seem to be preparing for an event that never really happens. In harmony with the soundtrack, everything is governed by a mood of uncertainty, even fear, which exacerbates the problem of classifying the movie according to time or place. Is the mantra conveyed here a dark incantation or is it rather an exhortation to battle?