A Dark Song
Two strangers meet in an old house in order to undergo an occult ritual that no one has tried for centuries. In their utter isolation, which must be maintained for months, they become aware that their strengths and even their very lives are hanging by a thread. This minimalist movie makes use of a carefully constructed atmosphere to really get under your skin.
Sophia is gripped by a secret wish that means the world to her. In desperation, she rents a house miles away from civilization, and, under the guidance of black magic practitioner Joseph Solomon, she undergoes an occult ritual in order to make her wish come true. They pour a circle of salt around the entire building as a sign that they will have only each other to rely on for the next several months – and crossing the line will bring on dire consequences. As time passes, however, the ritual’s two participants discover that their faith in one another, their strength, and their very lives are hanging by a thread. And once they pass from the real world into the world of angels and demons, it’s too late to turn back… The carefully composed atmosphere of this highly disturbing minimalist film puts the viewer through a similarly intense experience: Once the film has gotten under your skin, it is too late to leave the darkened theater.