The Imperial Valley stretches to the southern border of California. Through the efforts and investment of the agricultural industry, an inhospitable desert region was transformed into an oasis of verdure whose existence is subject to the strictly defined demands of human engineering. Contemplating the relationship between the landscape and civilization, the film unfolds in almost abstract shots taken from a bird’s-eye view.
The Imperial Valley stretches to the southern border of California. Although part of the Sonoran Desert, the efforts of the agricultural industry completely transformed the landscape into an oasis of verdure whose existence is subject to the demands of human engineering. Giving rise to a series of almost abstract shots, Lukas Marxt uses drones to achieve a bird’s-eye view contemplation of the relationship between the landscape and civilization.