Hotel
The heroine of this mystically atmospheric thriller is the sensitive Irene, who takes a job as receptionist at a large hotel in the Austrian Alps. She finds out that her predecessor disappeared under mysterious circumstances. Feelings of loneliness work on her until she begins to succumb to the sinister magic of the forest which isolates the hotel from the surrounding world.
Irene takes a job as receptionist at a large isolated hotel in the Austrian Alps. She finds out that Eva, who worked there before her, disappeared under mysterious circumstances. Her colleagues speak evasively of Eva and try to avoid close contact with Irene. The labyrinth of deserted hotel corridors, the impersonal room she inherited from her predecessor, the utter isolation from the world outside, and the lack of communication - all this causes the sensitive girl to fall still deeper into feelings of alienation and fear. She starts a relationship with a youth called Erik, whom she meets by chance, but this does not bring her the relief she requires. Not even the religious faith in which she was raised helps her. Irene identifies with Eva more and more, and on her walks (both day and night) she goes deeper and deeper into the dense, surrounding forest. Its mystic centre is a sinister local attraction - the cave of the Forest Fairy.