Richard always protected his younger brother. But when he enlists in the army, the simple-minded Anthony comes under the sway of a local drug gang. Seven years later Richard returns to his hometown in the Midlands. It’s time to settle old accounts.
Although Shane Meadows’ last film was a biting comedy, his new movie, which also takes place in the Midlands, is replete with the desolately dark and disturbing tones of malice and violence. Richard (Paddy Considine) always looked out for his younger brother Anthony (Toby Kebbell). But after Richard enlists, the simple-minded Anthony finds himself under the sway of a small-time drug lord named Sonny. Seven years pass and Richard heads for his hometown in the Midlands. The house he grew up in doesn’t belong to him anymore, so he camps out at an abandoned farm. At first Sonny’s gang of hoods don’t take Richard’s return seriously. But they’re making a mistake - the time has come to settle old accounts. The film was screened at the IFF in Venice and Toronto.