This Charming Girl
Jeong-hae is a normal young Korean woman who works at a post office and spends lonely evenings at home with her television. Jeong-hae seems cut off from the rest of the world by a glass barrier - but she too longs for love. This debut effort was awarded Main Prize at Pusan and screened at Sundance and Berlin.
"This Charming Girl is an ordinary girl?s story about love. However, this charming girl called Jeong-hae is not the kind of girl who is thirsting for passion, dreaming of rose-coloured love, or chasing after that dream," says the director. The people who encounter the attractive Jeong-hae every day think perhaps that she is a bit strange. She is good and quiet, although she comes off a bit cool, as if she’s been cut off from the real world. One day is like another - waking in the morning, travelling to work, lunching with colleagues, watching television in the evening. The young woman finds it impossible to openly communicate with the world; deep pain is hidden within her, but it could be cured by love. Maybe she could fall for the shy writer who often turns up at the post office where she works. Whenever the young man appears, Jeong-hae’s face lights up. But sometimes breaking the barriers of fear and painful memories is difficult. Actress Kim Ji-soo stole the show with this, her first big role.