The Good Night
The dull life of a composer of commercial jingles dramatically changes course when he meets the girl of his dreams. Literally, since the stunningly beautiful Anna appears to Gary only in his sleep. Martin Freeman, Gwyneth Paltrow and Danny DeVito star in this enchanting comedy about what happens when you encounter the embodiment of perfection.
The once reasonably popular singer Gary (Martin Freeman, familiar from the films Confetti or Love Actually) now makes a living writing commercial jingles. He’s on the verge of a mid-life crisis and his relationship with the eternally dissatisfied intellectual Dora (Gwyneth Paltrow) is on the dull side. His life takes a dramatic turn when he meets the kind of girl every man dreams about. But that’s his problem: the stunningly beautiful Anna (Penelope Cruz) only appears to him when he’s asleep. He soon forms a relationship with this perfect dream-woman, and his days are spent in mere preparation for his fantastic nocturnal encounters. In order to step up their intensity, exhausted but happy Gary seeks out oddball Mel (Danny DeVito), an expert in lucid dreaming, who initiates him into the rules of an exciting but dangerous game. An enchanting comedy about what happens when you meet the embodiment of perfection; after ninety minutes in this dream world, you won’t want to get out of your seat.