A Town Called Hermitage
Rising above an entertaining mosaic of the lives of several inhabitants of the “uprooted” village of Dolní Poustevna on the Šluknov promontory – the Vietnamese girl Denisa, a group of retarded inmates from the local welfare institute or the German brothel-hunting tourist Volker – is the all-pervading shadow of the resettlement forced upon the German population after the war.