She Monkeys
Delivering one of the most intense and complex feature debuts to come from Sweden since Lukas Moodysson’s Show Me Love, director Lisa Aschan thrillingly subverts the coming-of-age genre, political correctness, gender roles and just about everything to do with the depiction of developing sexuality.
Delivering one of the most intense and complex feature debuts to come from Sweden since Lukas Moodysson’s Show Me Love, director Lisa Aschan thrillingly subverts the coming-of-age genre, political correctness, gender roles and just about everything to do with the depiction of developing sexuality in the taboo-breaking She Monkeys. Winner of the Gothenburg fest’s Nordic film prize and critics’ award, and Tribeca’s Best Narrative, the film plays with traditional expectations in an unsettling manner that feels tantamount to dangerous…Monkeys centers on sisters Emma, a talented teen gymnast, and Sara, a precocious 7-year-old. When Emma joins a riding stable where girls train to perform acrobatics on horseback, she meets the slightly older Cassandra and the two begin a relationship fraught with physical and psychological challenges.