Tokyo Tribe
A Japanese West Side Story full of battle rap, stylized mafiosi, and seasoned kung fu fighters. A hip-hop musical set in Tokyo after dark, where antagonistic tribes run the show. The war to determine the best freestyler may now begin.
Karlovy Vary’s audiences need no introduction to Japanese director Sion Sono. His latest film, Tokyo Tribe, is his fifth to be shown at the festival. In Tokyo Tribe, Sono continues to develop his distinctive style, where nothing is sacred and no genre is taboo. Following the family psycho-thriller Noriko’s Dinner Table, the perverse epic Love Exposure, and his cinematic homage to yakuza films Why Don’t You Play in Hell?, audiences can now look forward to a hip-hop opera full of burlesque anime-style violence and spectacular musical numbers that even West Side Story could be proud of. On the run from her father, the lone warrior Sunmi gets caught up in a gang war that has just one aim – full control of night-time Tokyo. The balance between the clans is fragile, and the leaders of the various crews are bracing for the final showdown. A phantasmagorical vision of a city in which style is everything.