The New Ice Age
The final part of a documentary triptych about the divisions between the rich North and the poor South, which describes the life of a large family from northern Holland and the living conditions of the inhabitants of Peru in South America. Both environments are viewed as resulting from social, economic and historical influences.
The final part of a documentary triptych describing the relationship between the North and the South, focusing again particularly on the theme of wealth and poverty. The film oscillates between a large family from northern Holland and the living conditions of the inhabitants of Peru in South America. Both environments are seen as the products of social, economic and historical influences. Young Dutch girls – three sisters – carry out their monotonous work on an ice-cream factory assembly line. They are further isolated from other people for their defective hearing. The life of poor Peruvians is determined by former colonialism, devastated natural resources and resettlement from the mountains to the cheerless slums outside the capital; even so, they still endeavour to improve their conditions by applying methods of socialist autonomy.