Silence
An attractive cosmetics company manager is puzzled by the interest taken in her by a freight train engineer. As a child he had caused the death of her parents and now he wants to make amends for what he did – with a vague offer of help. After overcoming her initial aversion towards this timid man, the woman reflects upon her own past and upon life’s sense and values.
The first film from the eight-part series “The Stigmatised” in which screenwriter Krzysztof Piesiewiscz treats the issue of human identity. The heroes are in their thirties. She is an assertive manager of a cosmetics firm immersed in the rhythms of techno both in and out of the workplace. He is an engineer working with freight trains, an inconspicuous man from the grey masses. As a child he had inadvertently caused a car accident in which her parents died. Tormented by his conscience, he seeks her, follows her and finally speaks to her. He tells her out that her daughter, now being looked after by her grandmother, is threatened with an inherited disease. After learning this, the emancipated woman, who has until now known only the inside of boarding schools and student halls of residence, realises she needs to discover more about her family origins, to discover her rightful place. The initially fleeting dialogue between two people from different social environments and with differing characters, grows from a shared need to reassess values such as compassion, tolerance and mutuality, founded on a prosaic gesture of collaboration.