There Is a Happy Land Further Awaay
The Vanuatu archipelago located west of Fiji, whose native inhabitants often follow the simple traditions of their ancestors, was devastated at the beginning of last year by Cyclone Pam. With his accustomed talent for revealing the internal magic of a place, Ben Rivers offers up a memoir of an obliterated village. In his poetic and near ethnographic approach he contemplates a distant world in which the fleeting lives of the locals come up against the perpetuity of capricious elements. The effect is enhanced by recited verse from Belgian poet and traveler Henri Michaux.