The Last Relic
A romantic story set in the 16th century about the valiant Prince Gabriel – the Estonian Robin Hood – and lovely Agnes, whom her aunt, an influential abbess, is trying to marry off to the son of an old friend, the aging knight Rysbyter. Fate and chance, however, foil their plans in favour of the young couple.
The most popular Soviet film of 1971 is drawn from Eduard Bornhöhe’s historical novella Prince Gabriel or The Last Days of the Pirita Nunnery (1893). The romantic story is set in the 16th century and the protagonists are the freethinking and valiant Prince Gabriel – the Estonian Robin Hood – and young Agnes, the niece of a respected and influential abbess. The latter is trying to marry charming Agnes off to the son of an old friend, an aging knight named Rysbyter. But chance disrupts the conniving old folks’ plans – deep in the forest a fateful encounter takes place between Agnes and Prince Gabriel....