The Birdwatcher
For many years Alexandra has worked in a nature preserve in the north. Her tranquil life is interrupted by the arrival of a young ornithologist named Peeter. It seems that they might hit it off, but a heated dispute turns to hatred. Although they again draw closer to one another, the promising relationship ends in tragedy.
The immaculate beauty of the northern landscape. Life naturally and harmoniously passes by in a woodland preserve where Alexandra has long lived and worked, and it seems the opportune spot for starting up a relationship with a young ornithologist named Peeter. But a heated dispute between them creates near unappeasable resentment on both sides. Although they get over their feelings of hatred and even replace them with an unexpected rapprochement, the promising development of their relationship ends in tragedy.