Woman and Her Four Men
A balladic story from a Baltic fishermen´s setlement set at the turn of the 19th and 20th centuries. The film´s heroine loses one husband after another, but there´s always someone from her family to come and take care of her children and her house.
A balladic story from a Baltic fishermen´s settlement set at the turn of the 19th and 20th centuries. Life is merciless towards the main heroine. Two of her men were taken by the cruel sea, with which they struggled daily for a poor catch and just for their survival. Her third husband was killed by some vagabond. But there is always someone from her family to come and take care of her children and her house. Now it is the turn of the father of her first husband, released from prison. He arrives to provide for his grandsons, protect her family from destitution and look after a house exposed to wind and storms.