Black and White
The film is set in 1959 in South Australia and is based on real events. It treats a famous court case which completely changed legal procedures and policing in Australia. An Aborigine named Max Stuart is accused of raping and murdering a nine-year-old girl. His case is taken up by a young lawyer.
The film is set in 1959 in Adelaide in South Australia and is based on real events. It treats a famous court case which completely changed legal and police procedures in Australia. An Aboriginal named Max Stuart is accused of raping and murdering a nine-year-old girl; his defence is more or less forced upon young lawyer David O’Sullivan who unwillingly accepts the job. What seems initially a straightforward case begins to show cracks when O’Sullivan interrogates Stuart and discovers that he was pressured into making a confession by brutal and unscrupulous police methods. As an illiterate Aborigine, he is a highly suitable offender not only in the eyes of the public, but also for the Australian Attorney General Chamberlain. With the help of a young journalist who sees the chance of making a name for himself with this case, O’Sullivan decides to appeal to the Supreme Court. Via a classic and genuine style of narration, this court drama excels for its superb evocation of the dramatic and tense trial atmosphere and excellent performances from Robert Carlyle and Kerry Fox.