The Genius of the Place
The image of the distant and recent past, and the reality and quality of contemporary life in Belarus is interpreted by the original mime Viacheslav Inozemtsev.
Attitudes to the distant and recent past, and the reality and quality of contemporary life in Belarus are interpreted through movement and expression by mime Viacheslav Inozemtsev, actor and director of InZest Pantomime Theatre. His character, an unperceived and eerie “wanderer” through time and space, is confronted by archive news footage and integrated with his “creation-reaction” into the natural village and urban scenery captured on film. He personifies the judgment, memory and consciousness of national existence.