Roger Dodger
A self-confident ad writer named Roger plays an interesting sport – picking up women – and he seems to be pretty good at it. So he accepts his 16-year-old nephew Nick’s request to initiate him into that subtle art and thereby help him lose his unwanted virginity. But nights spent in night-time establishments and the streets somewhat derail their plans. Venice Film Festival 2002: Opera Prima Award (tied with Two Friends), Don Quiote Award, FIPRESCI Prize.
Thirty-year-old Robert is incontestably a man of the world. He makes a living writing advertising text and his experiences at work have undoubtedly aided him in a private life focused exclusively on women. As a young bachelor he spends ample time in bars and night clubs looking for prey, and he even hooked up for a short time with his boss Joyce. But of course the self-confident womaniser doesn’t always get lucky, though he hides the fact from his 16-year-old nephew Nick. The latter has just come for an unexpected visit to New York to get a look at the big apple, but primarily to lose his virginity. It seems that the young man couldn’t have found a better tutor.... Debuting writer-director Dylan Kidd squeezes his lightly sketched story, built primarily upon lengthy dialogues, into just two nights. The film, whose documentary style captures the bars, businesses and streets of New York, is heavily dependent for its success on Campbell Scott’s convincing portrayal (America’s National Board of Review Award for Best Actor). Supporting roles were taken by several well-knowns: Isabella Rossellini, Jennifer Beals and Elizabeth Berkeley, and by the talented newcomer Jessie Eisenberg.