Modulations: Cinema for the Ear
The dynamic history of electronic music filmed at the height of the feverish dance scene of the 1990s. The British and American scene, techno, house, jungle, acid culture, the expansion of the scene into gigantic megaparties.
The dynamic history of electronic music filmed at the height of the feverish dance scene of the 1990s. Through interviews and by returning to the places where it all happened, director Iara Lee shows how, over the years, technology has moved away from the academic environment to the entertainment industry and into the hands of the experimenters. She documents revolutionary times and we see specifically how the various levels of technical know-how have changed the character of music from its very foundations. The British and American scene of the 1990s, techno, house, jungle, acid culture, the expansion of the scene into gigantic megaparties at open-air festivals. This psychedelic film is woven from a generous unsettling fabric, a sea of non-stop music and immoderately short discussions with just about everybody: Karlheinz Stockhausen, John Cage, Giorgio Moroder, Bill Laswell, Kid Koala, DJ Spooky, Squarepusher, Autechre, Carl Cox, Coldcut, Juan Atkins, LTJ Bukem, Orbital, Pierre Henry, Prodigy, Robert Moog, Teo Macero, Future Sound of London, Genesis P. Orridge, Ken Ishii, Moby, Photek, Roni Size, Scanner, Talvin Singh, Westbam, Money Mark...