The Dike of Transience
This black-and-white pictorial study portrays, in the spirit of the writer Bohumil Hrabal, life over three years at the reservoir Kopaszi. The musical accompaniment – a village brass band rehearsing Beethoven’s Egmont overture – is brilliantly cut into a sequence of raw pictures from a forgotten corner of the world.
Captured over three years, this black-and-white pictorial study portrays life under the threat of demolition at the Kopaszi dam. The raw image of dug-out material comes alongside mini-portraits of the inhabitants of the settlement. The mood is influenced by the work of Czech writer Bohumil Hrabal, whose poetics form a link to impressive insights into a slumbering corner of the countryside. The contribution of the sound track – a village brass band rehearsing Beethoven’s Egmont overture – permeates everything with a sorrowfully melancholy feeling of the transience of human destinies.