Blackboard
After a bombing in Iranian Kurdistan, teachers wander from one city to another seeking pupils. A metaphoric, symbolic film which combines documentary elements with strong poetic images.
After a bombing in Iranian Kurdistan, teachers wander from one city to another seeking pupils. Along the way, one of them meets a group of teenagers secretly planning to cross the border. He tries to teach them how to read and write but no one really cares. Another teacher meets a group of old people trying to get back to their homeland... This metaphoric, symbolic film combines documentary elements with strong poetic images.