CQ2
Another View 2004 / CQ2 (seek you too) / Canada, France 2004
Seventeen-year-old Rachel finds new meaning in life thanks to modern dance. She instinctively follows the dancer Jeanne, who is willing and able to help her in such a way that she is able to define her doubts, depressions and hopes.
Seventeen-year-old Rachel is – like a lot of young people – full of defiance and despair. The environment in which she grew up never offered her enough opportunities to realise herself. When Jeanne enters her life there is a marked change in Rachel’s attitudes; she finally finds a concrete way to define her doubt, uncertainty and rage towards a world which had never paid her enough attention. Jeanne is involved in modern dance and the fact that, for a minor case of theft, she found herself in prison, she was able to glimpse into the world of women who are drowning in hopelessness and often violence or self destructive behaviour. Jeanne is willing to share her experience and not only Rachel follows her instinctively, but also the unemployed single mother Odile. Jeanne’s professional eye and Odile’s sensitive intellect cannot fail to see that Rachel has a real talent for dance. Will it turn out that thanks to this new interest and the new people around her, she finds a path to a new life?