Somersault
Growing up may be far from the most beautiful time of your life. The sixteen-year-old Australian Heidi becomes convinced of this at every step when she decides that she will search for essential values in life on her own.
Sixteen-year-old Heidi lives alone with her mother and has reached the age where she gets annoyed by her mother’s advice and reprimands. Once the feeling that she isn’t understood gets the upper hand, Heidi decides she will be completely independent and leaves home. She soon finds out that life looking after herself isn’t so simple and a continuation of this demanding lesson awaits her in the picturesque mountain village where she eventually finds work and a roof over her head. There for the first time she falls “truly” in love, but young Joe has similar problems to hers, and so, instead of love, she finds bitter disappointment. Heidi learns how to observe the countryside and nature, and finds a refuge in it. However, the most secure place is the real friendship of a few local people. Thanks to them she loses her feeling of loneliness, gradually grows more self-confident, learns to distinguish real emotion from the desire for adventure, and finds the way back to her mother. Without even being aware of it, she has crossed the threshold between childhood and adulthood and is now equipped with the most valuable of gifts – tolerance, and the ability to react openly to the people around her.