Joy of Madness
Autumn 2002, Kabul, Afghanistan. This documentary on the making of Samira Makhmalbaf’s At Five in the Afternoon was shot by her younger sister, 14-year-old Hana Makhmalbaf.
Autumn 2002, Kabul, Afghanistan. Just after the fall of the Taliban, Samira Makhmalbaf, daughter of well-known Iranian director Mohsen Makhmalbaf, began looking for actors and actresses. She sought to cast locals in At Five in the Afternoon (Panj é asr), a film about an Afghan girl who dreams of becoming president of Afghanistan. The casting call and location become, through the lens of her 14-year-old sister’s digital camera, an opportunity to investigate Afghan society and, in particular, the aspirations of women, their insecurities and their mistrust of the freedoms they have just re-obtained.