Cold Light
Loner Grímur, dwelling on memories of the past, returns to a childhood spent in a picturesque coastal town in Iceland. Even as a boy, he manifested great artistic talent and today painting helps him come to terms with the tragedies of the past. Going back in time might open paths to renewed happiness.
Forty-something Grímur is a withdrawn man who has voluntarily closed himself within the four walls of his apartment; only rarely does he make an acquaintance. He has obvious artistic talent, however, and painting is not only a pleasant pastime but has therapeutic value as well. He is haunted by traumatic memories, and in his drawings he returns to a childhood spent in a picturesque coastal town in Iceland. His father went daily out to sea in a fishing boat, his mother lovingly took care of the entire family, and his younger sister Gottina was his best friend. The talented Grímur captured the surrounding world with pencil and paper, and his pictures seemed to anticipate events that soon came to pass. Tragic events. Due to his experiences as a child, the adult Grímur doesn´t know what to do with his life. He must go back in time in order to finally resolve the painful episodes of his childhood.