A Song is Not Enough
In her thoughts Olga returns to her childhood. She was nine when her actress mother Irena was locked up for subversive activities. Living with the irresponsible Manolis, who doesn’t know what it means to be a father, scarred Olga, as did the feeling that her mother abandoned her. As an adult, however, she must seek a path toward understanding and reconciliation.
Set in two time planes, the film deals with the difficulty of coming to terms with past wrongs. Olga was nine when, in 1972, the authorities arrested her mother Irena, a theatre actress, for subversive activities and locked her up in Korydallos prison. The desperate Olga didn´t understand at the time what was happening and considered her mother´s disappearance as betrayal. Nor did she get on with her bohemian father, from whom Irena sought a divorce, and her childhood trauma continues to haunt her. Olga finds a way out of the vicious cycle when she discovers the story of the old man who experienced a fate similar to that of Irena and her fellow prisoners. Reconciliation and forgiveness are sometimes harder to bear than embittered hatred, but the story about how difficult it is to express love, also speaks of hope… Director Elissavet Chronopoulou had already made a name for herself as a documentrarist, and her first film Lean on Me won several prizes in 1995 such as the Greek Culture Ministry Award.