Kings And Queen
A movie divided into two independent plotlines portraying, in one, the heroine Nora´s emotional ups and downs, made all the more complex by her father´s illness and death. The other focuses on Nora?s ex-husband Ismaël, who has been committed to psychiatric hospital by mistake. Reminiscent of an Eric Rohmer movie, the film asks basic existential questions about everyday life situations.
Two independent storylines focus on a man and a woman who were once husband and wife. In the first, Parisian Nora is going through a tough period in her life. After divorcing, she gets involved in another relationship, and at the same time must come to terms with her writer father’s cancer and his ultimate death; the fact that he was her son Elias’s caretaker complicates things further. The other plotline involves Nora’s ex-husband Ismaël, who is committed to an asylum by mistake. He is thereby thrown into complicated situations that change his life. Nora, shaken by the death of a loved one, returns to the dramas of her past (the suicide of her first husband, Elias’s dad, her relationship with her son and with her elderly father, her lonely mother). She decides to seek out Ismaël and ask him to adopt Elias. Reminiscent of an Eric Rohmer movie in its emphasis on verbal confrontation, the film contemplates the meaning of life and the complicated nature of human relationships.