Gaz Bar Blues
A man nicknamed the Boss and his sons operate at small gas station where a group of locals hangs out. But despite their father’s wishes, the boys have got other ideas about the future: Rejean wants to be a photographer, Guy plays harmonica in a band and Alain is too young to take over the business.
It’s 1989, a year of great events, dislocations and changes, and ‘Boss’ Brochu must face them like everyone else. He and his three sons operate a small gas station in the suburbs of Quebec. It’s the gathering point of a group of local characters, greater and lesser losers. In addition to the repeated robberies, shop-lifting and competition from modern self-service stations, the Boss’s world is threatened by his sons’ unwillingness to fulfil an old world dream: taking over the business one day. The eldest son wants to be a photographer; he takes off to Berlin to document the fall of the Iron Curtain. The middle son often neglects his shifts because of the gigs he plays at local bars with his band. Only the youngest son finds a certain attraction in pumping gas. Despite the tense introductory scene of a robbery in which a shot is fired and the Boss provides commentary, the film unfolds as a classic linear narrative that focuses more on character development and the portrayal of relationships than on formal experimentation or action.