The Queen of Sheba's Pearls
England, 1944. On Jack Bradley’s eighth birthday he loses his mother Emily. Eight years later, on the same February day, Jack celebrates his sixteenth birthday, and a young woman, a Swede named Nancy Ackermann, who looks surprisingly like the deceased Emily, knocks at his grandmother’s door....
On the same day Jack Bradley celebrates his eighth birthday he loses his mother. It’s the war year 1944 and Londoners’ lives are threatened by everpresent danger. Emily Bradley manages to send her son to his grandmother Laura’s in the country, then is killed immediately afterward in the wreckage of a spitfire returning home from action over the French coast. Eight years later on the same February day Jack celebrates his sixteenth birthday, and in London the king dies. That same day a young woman, Swede Nancy Ackermann, who looks surprisingly like the deceased Emily, knocks at old Laura’s door and asks for help. Her disquieting presence in the house brings a spark into Jack’s hitherto calm life and causes a gale to blow through the entire family, whose desires, envies and secrets needed airing long ago. This period film, set in the English countryside, tells about lustrous things like a family’s pearl necklace – about adolescence, desire and memory.