Crying Fist
Forty-year-old Gang Tae-shik is a one-time medallist at the Asian Games. Now to earn a living he lets frustrated people punch him as therapy. The younger Yu Sang-hwan is a ruthless gangster. After landing himself in prison he takes up boxing. For both men, boxing represents the last chance to drag themselves out of the gutter.
A Korean boxing movie that sticks to the rules of the genre but applies them in a modern narrative way. After a rather hectic beginning, Crying Fist focuses on the parallel stories of its two protagonists. Forty-year-old Gang Tae-shik was a medallist at the 1990 Asian Games, but after his family life falls apart he makes a living on the streets allowing frustrated people to punch him as therapy. A young man named Yu Sang-hwan is a fairly capable and remorseless gangster. He eventually ends up in prison where he is more or less forced into learning how to box. Both men have gone quickly downhill, and both seek a way out of their predicaments through boxing and the approaching amateur championship.... This rough and tumble movie, featuring a number of bust-ups and brawls and long sequences of training and boxing matches, is rounded out by a melodramatic storyline: the two seemingly incompatible fighters are attached to their families: Tae-shik to his son and Sang-hwan to his seriously ill grandmother.