All the President's Men
A dramatic recapitulation of the Watergate scandal, which culminated in the resignation of President Richard Nixon. Washington Post reporters Robert Woodward and Carl Bernstein came to typify modern investigative journalism. Alan J. Pakula’s drama, authentically recreating the feel of the news world, took four Oscars.
A reconstruction of the Watergate affair, which began in 1972 and culminated in the 1974 resignation of President Richard Nixon. Washington Post reporters Robert Woodward and Carl Bernstein were involved in uncovering a scandal involving secret funds and the discrediting of political rivals. This documentary-like drama, starring the popular Robert Redford and Dustin Hoffman, treats journalistic courage, patience and conscientiousness. The reporters weave their exposé from dozens of facts and statements. They come up against uncooperative witnesses, their own fear of the possible ramifications, and even pressure from the highest echelons. Woodward uses a secret government informer (Hal Halbrook) that he meets in underground garages. Another important player in the story is editor-in-chief Bradlee (Jason Robards won an Oscar for his supporting role), who supports the two journalists and faces down political intimidation. The authentic feel of the newsroom sequences aids this cinematic depiction of a key period in modern American history. It is an example of imaginative work with the suspense genre that manages to do without standard chase scenes, shootouts or superheroes.