Peace to Their Soul
This film, inspired by the family chronicle of Drahoslav Waldman of Paseky nad Jizerou (Bohemia), delves into various relationships: between a person and a place, home and the world, the past and the present. Events from the last century and legends of the Giant Mountains, compiled by Karel Václav Rais, are brought to life through the reminiscences of long-time locals and in spiritualist encounters with mediums from the old stories. The film is about beauty and memory.