Private Fears in Public Places
There can’t be a more dazzling combination than Alain Resnais and well-known British dramatist Alan Ayckbourn. This is the second occasion they’ve teamed up, this time producing shrewd portraits of six people of different ages living in contemporary Paris; all of them are looking for true love, and loved ones they can rely on.
Contemporary Paris, select elegant settings and six equally elegant characters, yet all of them, behind their accommodating gestures and smiles, hide their own anxieties. Their fear of being alone or being abandoned by their partners. Dan and Nicole want to find a luxury apartment in the centre, but it seems this will only put a curse on their crumbling relationship; the romantic Gaëlle, in search of love, unfortunately happens upon the spineless Dan. Gaëlle’s brother Thierry, who lives with the young woman, is afraid she’ll leave and, what’s more, he’s shocked by the discovery of an obscene secret his pious colleague Charlotte has tried to hide. At the same time, in his role as an estate agent, he obligingly shows Dan and Nicole round various flats, and Charlotte, as a hired nurse, does night shifts caring for the dying father of the bartender Lionel... Over the course of several winter days, the paths of strangers cross one another at random. Their story is told with esprit and with a certain Buñuelesque bizarreness, but the enduring sense is one of underlying melancholy.