The legendary novel by Bohumil Hrabal is brought to the silver screen in what is now the sixth Hrabal project by experienced Jiří Menzel. In his story of “little big man” Jan Dítě, swept up in the storm of Central European history, he retains the poetic style of the original while sustaining its audience appeal. The film won four Czech Lions (including Best Film and Best Direction) and was screened in competition at this year’s Berlin IFF, where it won the FIPRESCI prize.