Kek (Ballade of the Forgotten Years)
Yershor from the Adai tribe falls in love with the girl Zhemal from the line of Zhaumits, but destiny only allows them a single night of happiness. The hostile Steppe families maintain ruthless traditions. The story could be seen as a Romeo and Juliet tragedy, however, it is firmly anchored in the real-life situations and elemental spirit of the Steppe. Its vastness determines both the indomitability of human passion and unbridled hunger for battle. Here, the wind, the gallop of horses, the swift arrows and the rashly drawn sword are symbolic of this native land.