Fido
George A. Romero enriched the zombie horror genre with a degree of social criticism. To that Andrew Currie has added a homage to the American melodramas of the 1950s and created a black “zomedy” that is just as touching as it is a merciless criticism of the political climate in the USA since September 11. The title hero is one of a crowd of zombies who deliver the newspapers or help the children cross the street in the idyllic town of Willard. This is the 1950s not quite as we know them: radiation has brought the dead back from their graves, but the ZomCon corporation has come up with a way of getting them into line. The zombies are now one of the accessories of every household, so the Robinsons get one too. Their lonely son Timmy makes an even closer friendship with Fido than is normal, since zombies are just ordinary people and might have feelings as well. But in a stiff society that divides the world into “inside” and “outside”, sooner or later that kind of attitude is going to cause big problems.