Armin
This intimate story recounts the tale of a father and son who set off from their remote little Bosnian town and head for a five-star Zagreb hotel. They plan to conquer the world and land 14-year-old Armin the starring role in a planned film.
It’s a big day for 14-year-old Armin and especially for his father Ibro, who set off from their God-forsaken little Bosnian town for the capital of Croatia. A film crew from Germany has arrived in Zagreb who plan to film a story about the recent war and they’re holding auditions for the part of the main child character. The boy is relatively calm about the whole thing, whereas his father sees it as the only chance to fulfil his buried dream of a happy and financially secure life. It appears that Ibro is willing to do anything to ensure his son’s success. Beg, cajole and even humiliate himself if need be, which Armin finds extremely distressing. He feels he is being betrayed by the person closest to him. The moment it seems that they have come all this way for nothing (even though they are both awestruck by the luxury hotel room), they get an unexpected offer. And the father’s reaction to it is just as surprising. For Armin, however, it’s proof of the love he had begun to have doubts about. This original, intimate story is related in a quasi-documentary style.