Ex Drummer
The provincial Flemish rock band The Feminists is looking for a drummer and the band members think famous writer Dries would fit the bill. The arrival of this arrogant manipulator, however, leads only to escalating violence where the musicians start to lose control of their own lives.
Every backwater in Flanders has its provincial rock band which plays wherever it can, dreaming vainly of stardom. Three disabled musicians who, like their idols, have turned to drugs, are looking for a drummer for their band, The Feminists. Famous writer Dries would fit the bill perfectly, but there’s one snag – he doesn’t know how to play the drums. Even so, this arrogant manipulator sets off to see the group, thus triggering private and family squabbles which place the fragile future of the band in jeopardy. Things start getting violent and Dries even manages to convince the band members to drink each other’s blood. Ex Drummer is hardly a conventional film adaptation of the work by well-known Flemish writer Herman Brusselmans. It’s tough, defiant, horrific, at times, even comic and, like Mortier’s previous short films, above all, it’s a highly expressive film about music.