What can a forty-year-old still expect from life when she is limited by well-established, if dysfunctional relationships with those closest to her? Manicurist Alice tries one more time to live her pipe-dream... An intimate look at a Brazilian family in Teixeira’s highly original debut, screened at the Berlin IFF.
40-year-old Alice, who works as a manicurist in a beauty salon, shares a flat with her husband, a taxi-driver, her three sons and her mother Jacira. The old woman, who takes care of the home and fusses over the whole family, is gradually losing her sight. But she has long been blind to things she simply doesn’t want to see – the relationships within the family. After twenty years of marriage, her daughter doesn’t expect great passion; in any case, her husband Lindomar saves his energy for secret rendezvous with underage girls. Alice tries not to notice her husband’s aberrations – after all, she has her own extra-marital affairs to keep her busy. At this juncture, Nilson, her erstwhile teenage love, turns up, giving her an opportunity to realise her romantic ambitions and perhaps also change her financial situation. Once more, and maybe for the last time, she dares to allow herself a pipe-dream... An intimate look at a Brazilian family in Teixeira’s highly original debut, screened in its world premiere at the 57th Berlin IFF.