Interview
Under his own direction, Steve Buscemi portrays a cynical war correspondent, Pierre, who fills in for a fellow journalist to interview soap opera star Katya (Sienna Miller). This remake of the film of the same name by murdered Dutch filmmaker Theo van Gogh is built on brilliant dialogue and outstanding acting performances.
Interview was one of three films that controversial Dutch filmmaker Theo van Gogh planned on making English versions of with Hollywood actors. After his tragic death in 2004 the project was picked up by independent American filmmakers – in the case of Interview, by actor and director Steve Buscemi. Under his own direction he portrays a cynical war correspondent, Pierre, who fills in for a fellow journalist to interview soap opera star Katya (Sienna Miller). The initially palpable collision between two entirely opposing worlds becomes gradually more complex as both participants in the interview reveal their internal worlds to one another, or impeccably pretend to. The answer to the question of who is actually doing the confessing does not come even with the final shocking revelation. The dangerous games of words interposed amid outstanding dialogue owe their impressiveness to the superlative performances of the two actors in the film, which plays out on one evening in one room.