Vorga - A Path of Two Banks
Director Zdeněk Bričkovský sets off to the northernmost part of European Russia to make a “documentary about dreams, the tundra and the nomadic nation of European Nenets”. Even though the majority of Nenets lives in settlements, with the aid of a helicopter, he finally manages to find one of the last itinerant families still cultivating the traditional way of life.