Penelope
The curse which has fallen upon the wealthy Wilhern family has now come to claim miserable Penelope; when she looks in the mirror she sees a pig´s snout staring back at her. However, no-one comes along with an offer of love so that she might be rid of her magic curse. This being a modern fairy tale, Penelope can’t be bothered to wait for a husband to come along, so she sets out into the world in order to learn to face her ill fortune.
One of Penelope’s distant ancestors once enraged a local witch and, in return, she laid a curse on the noble Wilhern family: their first female offspring would walk the earth with a pig’s snout. And there would be only one way to break the evil spell - a similarly high-born young man would have to fall in love with the girl and take her as his wife. Up to this point we recognise the popular fairytale motif - a prince turned into a frog or a princess in a donkey’s skin, who can only be freed by true love. Penelope’s family sets up ceremonial courtships, but the suitors always run away in terror, one of them even wants to scandalise Penelope by putting her in a magazine. And what about Penelope? Down but not out, she decides she is not going to wait around until she finds a groom but is going to leave and learn to live with her misfortune. “We call this the anti-Barbie movie. Today everyone’s so concerned with how they look, it’s interesting to develop a story where a young woman overcomes the prejudice and proves her strength of character and eventually triumphs, finds herself and finds true love,“ say the producers of the film.