Annie Leibovitz: Life Through a Lens
A fascinating documentary portrait of the legendary photographer who, over the last thirty years, has shared in forming an image of the contemporary world – and today she is as famous as the celebrities she has worked with. The fact that Annie Leibovitz is a woman who never loses face is confirmed by all the well-known personalities the photographer’s younger sister interviews in her film.
A fascinating documentary portrait of the legendary American photographer Annie Leibovitz, who introduced images of the Rolling Stones to the world and worked on the magazines Vanity Fair and Vogue. She took pictures of Mick Jagger, Hillary Clinton, Patti Smith, Demi Moore, Keith Richards and Arnold Schwarzenegger, to name a few. However, she also boldly documented the brutal apocalypses in Sarajevo and Rwanda. Over the last thirty years she has shared in forming an image of the contemporary world and today she is as famous as the celebrities she has worked with. Barbara Leibovitz captures her elder sister as a person who has always been able to protect her privacy and maintain her integrity even in dramatic and high-pressure situations. Down on the idyllic family farm, working on her latest book of photographs, Annie Leibovitz is always seen as a woman who never loses face. A fact confirmed by all the well-known personalities whom the director interviews.