This turbulent story of Friedrich Zawrel who, in a prominent forensic psychiatrist, recognises Austrian Nazi physician Heinrich Gross, co-responsible for the deaths of hundreds of children, demonstrates how onerously and reluctantly Austria tries to come to terms with its gloomy past.