Mister Lonely
Diego Luna stars as a solitary performer, who thinks he’s Michael Jackson and is persuaded by a Marilyn Monroe double (Samantha Morton) to leave Paris to join a community of individuals who imitate famous people. The latest offering from the director of the films Gummo and julien donkey-boy, and one of the most talked about movies at this year’s Cannes IFF.
The main character of this film (Diego Luna) knows he is Michael Jackson. As far as he remembers he has always been Michael Jackson, but the song and dance work he does on the streets of Paris unfortunately does not meet with anything like the success that his idol attained. One day he meets the beautiful Marilyn Monroe (Samantha Morton) who captivates him entirely. Marilyn convinces him to go away with her and become part of a community of people each of whom live the life of someone else – her husband is Charlie Chaplin (Denis Lavant), her daughter is Shirley Temple (Esme Creed-Miles), and Madonna, James Dean, the Queen of England, Little Red Riding Hood, and others are there too. They grow vegetables, herd sheep, rehearse scenes to entertain the people in the village nearby, and first and foremost, do everything they can to be as close as possible both physically and mentally to the dream idols they want to be... A charming story about loneliness, love, and the desire to become someone else.